Canciones Maya

Chan kaax

Chan kaax Ti’ junp’éel chan je’
yaan jun túul chan kaax kin je’ik
ku ya’alik beya’ píio te’ela’ píio te’elo’.

El pollito

En un huevito está un pollito
y cuando lo abro dice pío
por aquí, pío por allá.

U xóoxot’al in wíinklil

Lelo’oba’ in k’abo’ob, lelo’oba’
in wooko’ob tu’ux yaan a pool, te’
tu’ux ka wilika’. lelo’oba’ in
k’abo’ob, lelo’oba’ in wooko’ob
tu’ux yaan a nak’, te’ tu’ux ka wilika’
lelo’oba’ in k’abo’ob, lelo’oba’
in wooko’ob tu’ux yaan a ni’,
te’ tu’ux ka wilika’.

Las partes de mi cuerpo

Éstas son mis manos, éstos son mis pies.
¿Dónde está tu cabeza? Aquí donde la ves.
Éstas son mis manos, éstos son mis pies.
¿Dónde está la barriga? Aquí donde lo ves.
Estas son mis manos, estos son mis pies.
¿Dónde está tu nariz? Aquí donde la ves.

U kaay chan Juan

J-Juane’ máan tin wotoch,
tu ya’alaj tene’ ko’ox tu
najil xook tene’ tin wa’alajti’e’
sáansamal in bin xook leten ts’o’ok
in kanik k’aay, báaxal, boon yeetel ts’íib.

El canto de Juanito

Juanito pasó por mi casa,
me dijo: vamos a la escuela.
Yo le dije: diario voy a la
escuela por eso ya sé cantar,
jugar, dibujar y escribir.
María Marilú Huchín

Ko’one’ex okol tu najil xook

Ko’one’ex okol, ko’one’ex tu láakal,
ko’one’ex okol tu najil xook, nojoch
j-ka’ansaj tu t’aanko’on ko’one’ex okol
tu najil xook.

Vamos a entrar a la escuela

Vamos a entrar, vamos todos,
vamos a entrar a la escuela,
el maestro nos está hablando,
vamos a entrar a la escuela.